Projektowa i rzeczywista energochłonność ogrzewania
budynków edukacyjnych, identyfikacja różnic
Więcej
Ukryj
1 |
Politechnika Częstochowska, Wydział Budownictwa |
2 |
Politechnika Częstochowska Wydział Infrastruktury i Środowiska |
Data publikacji: 23-12-2019
BoZPE 2019;(1):37–45
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Przedstawiono wybrane wyniki badań związanych z rocznym zużyciem energii CH
i rocznym zapotrzebowaniem na energię końcową Qk,H do ogrzewania budynków, przeprowadzonych
w grupie budynków edukacyjnych. Przedstawiona analiza i jej wyniki
dotyczą grupy obejmującej 46 z 50 budynków edukacyjnych, które tworzą miejską grupę
budynków tego typu i w których znajdują się instytucje edukacyjne. Celem zaprezentowanej
analizy było stwierdzenie występowania różnic pomiędzy rocznym zużyciem
energii CH i rocznym zapotrzebowaniem na energię końcową Qk,H dla ogrzewania badanych
budynków. Realizacja tego celu stanowi podstawę do dalszych badań i analiz
pozwalających wskazać dominujące przyczyny wspomnianych różnic, ustalić ich
poziom i zaproponować obliczeniową metodę zmniejszania niezgodności między
rzeczywistymi wartościami obrazującymi potrzeby energetyczne budynków edukacyjnych
(zużycie energii CH) a teoretycznymi wartościami uzyskanymi z obliczeń (końcowe
zapotrzebowanie na energię Qk,H).