Kryteria kwalifikowania lub odrzucenia publikacji
Każdy artykuł jest kierowany do oceny, przez co najmniej dwóch Recenzentów, którzy są ekspertami w danej dziedzinie. Recenzent podpisują deklarację o niewystępowaniu konfliktu interesów pomiędzy nim, a Autorem artykułu.
Każdy artykuł oceniany jest pod kątem:
- zgodności tytułu artykułu z jego treścią,
- zgodności streszczenia artykułu z jego treścią,
- nowego ujęcia zaprezentowanego problemu,
- poprawności strony merytorycznej artykułu,
- zgodności wniosków z wynikami badań, symulacji bądź przeprowadzonych obliczeń zaprezentowanymi w artykule,
- prawidłowości doboru i wykorzystania literatury.
Recenzenci mogą wskazać czy artykuł
w pełni czy
częściowo spełnia zaprezentowane powyżej kryteria, bądź ich
nie spełnia lub wskazać wariant
zgodnie z uwagami.
Następnie Recenzenci mogą przekazać poufne uwagi do Redakcji oraz szczegółowe informacje/uwagi dla Autorów. W systemie istnieje możliwość dołączenia pliku PDF ze szczegółowymi uwagami Recenzentów. Redakcja jest zobowiązana do przekazania uwag Recenzentów drogą e-mailową Autorom.
W recenzji zawarty jest jednoznaczny wniosek Recenzenta dotyczący warunków przyjęcia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia:
- artykuł może być opublikowany bez wprowadzania zmian,
- artykuł może być opublikowany po wprowadzeniu zmian wskazanych w recenzji,
- artykuł może być opublikowany po wprowadzeniu zmian wskazanych w recenzji i uzyskaniu akceptacji recenzenta,
- artykuł nie kwalifikuje się do druku.